גירושין עם ילדים – כיצד לתקשר עם ילדיך

תאריך: פברואר 10, 2022 | קטגוריות: גירושין עם ילדים
גירושין עם ילדים

חשוב לזכור שילדים יושפעו מגירושין בעת גירושין. הניסיון להסביר להם את השינוי המתקרב מאוד מלחיץ. חשוב להיות רגיש ומתאים לגיל כשמתקרבים למצב. ילדיך יבינו את המצב אם תסביר להם. למשל, הם עשויים לשאול היכן יחיו לאחר הגירושין וכמה זמן יקדישו לכל הורה. אתה צריך לוודא שאתה נותן להם לדעת על הפרטים של תכנית ההורות שלך. ודא שהילדים ימשיכו ללמוד באותו בית ־ ספר וישתתפו באותם פעילויות כמו הוריהם האחרים. ‏

דבר עם הילדים שלך על הגירושים. אם יש לך ילדים קטנים, הם עלולים להתעצבן או להתעצבן. ודא שאתה מכיר ברגשותיהם ונמנע מלערב אותם ביותר מדי פרטים. עליך לעקוב אחר הציונים של ילדך ופרטים חשובים אחרים בזמן שאתה נפרד. זה יעזור להם לעבד את הגירושין על ידי מעקב אחר חייהם. גם אם הם מבולבלים מהגירושין, הם יזדקקו לתמיכתך ולהבנתך.

דבר עם הילדים שלך על הגירושים. חשוב לזכור שילדיך קשורים לשני הוריך וסביר להניח שהם מושפעים מכך. נסה להימנע מלשים אותם באמצע, אך אל תשכח לכלול את ההורה השני בכל פעילות והחלטה עימם. אל תדבר על ההורה האחר עם ילדיך. וגם, להיזהר לא לדבר על בעיות מזונות מולם.

הילדים שלך לא צריכים לשמש כנשק. בטח היית הורה טוב לפני שהתגרשת, אז אל תשתמש בהם כדי לפגוע אחד בשני. במקום זה, אל תערב את הילדים בגירושין. שניכם תהיו מאושרים יותר אם תתרכזו בנושאים החשובים. כמו כן, תימנע מסכסוכים מיותרים ותוודא שילדיך מאושרים ומרוצים בחייהם החדשים. ‏ תוכל לעזור לילדיך להתגרש אם תישאר רגוע ותעשה את המעבר קל ככל האפשר.

הגירושין ישפיעו על הרגשות והרגשות של ילדיך. חשוב שתדבר עם ילדיך על הגירושין ועל הציפיות שלך. הדבר יעזור להם להסתגל למצב החדש ולהרגיש בנוח בביתם החדש. כשהילדים יהיו מודעים לרגשות הוריהם, סביר יותר שהם יבינו ויקבלו את השינויים. אם אתה זקוק לעזרה מקצועית, אתה יכול גם לחפש אותו. אם הילדים שלך חווים טראומה רגשית, עדיף לשמור אותם מאושרים ובריאים.

מה אתם צריכים לדעת על גירושין עם ילדים?

לגירושין שלך תהיה השפעה משמעותית על ילדיך. הם צריכים אהבה והבנה ללא תנאי שלך. אף ־ על ־ פי שתהיה מוכן להיפרד, ילדיך עדיין יזדקקו לך. זה אפשרי שהם ירגישו מתוסכלים או כועסים, אז עדיף לא להתעצבן יותר מדי. זה לא תמיד אפשרי. אתה עדיין יכול לדבר עם ילדים באופן פרטי ולגרום להם להרגיש בנוח. חשוב לשוחח עם ילדיך על הכול כדי שיוכלו להבין את הפרטים.

בעוד שהגירושין הם תקופה קשה לילדים, חשוב גם לזכור שהם לא יאשימו אותך בפיצול. בתור הוריהם, מוטלת עליך האחריות להבטיח שהם ירגישו נתמכים. ילדך יהיה חלק מרכזי מהתהליך כולו, ואסור לך לתת להם להרגיש מחוץ לעניינים. טובת הילד שלך חשובה ביותר. כאשר ילדיך מודעים לגירושי הוריהם, הם יגלו הבנה רבה יותר.

דבר עם הילדים שלך על הפרידה. אפשר שילדיך יכעסו או יכעסו. זה בסדר להודות ברגשות של הילדים שלך ולזכור שהרגשות שלהם נורמליים. ילדך קשור לשני ההורים, לכן חשוב להקשיב להם. הם יהיו יותר פתוחים לשמוע את הרגשות שלך ויהיה יותר הבנה. הדבר חיוני כדי לעזור להם להתמודד עם רגשותיהם ורגשותיהם.

הפרידה היא רגע משמעותי עבור ילדיך. עם זאת, הגירושין ישפיעו גם על רגשותיהם. ילדים צריכים להיות מסוגלים לעבד את השינויים. הם יהיו סקרנים לדעת אם אתם חוזרים להיות ביחד. ודאו שאתם ממשיכים לעבוד יחד כהורים בתקופה זו. לא משנה היכן תגור, חשוב שתאפשר לילדיך את הזמן הדרוש להם לריפוי. הילדים שלך יצטרכו את שניכם, והם יוכלו לסמוך על הרגשות שלך.

לפרטים נוספים על גירושין עם ילדים, הקליקו כאן: https://new-space.co.il/%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9F-%D7%A2%D7%9D-%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D/