בחינת תפקידו של עורך דין נזיקין: במה הוא מטפל?

תאריך: יולי 27, 2023 | קטגוריות: עורך דין נזיקין
עורכת דין לעינייני נזיקין

דמיינו עולם ללא צדק, שבו אנשים יכולים לפגוע באחרים, להפר חוזים או לגרום נזק לרכוש מבלי לשאת בהשלכות. כמה מפחיד זה יהיה? למרבה המזל, מערכת המשפט שלנו מספקת אמצעים לקורבנות לבקש צדק וכאן נכנס לתמונה עורך דין נזיקין. אנשי מקצוע אלה מחזיקים בתפקיד כה משמעותי, אך לעתים קרובות אינו מובן. במהלך חקירה זו, נעמיק בהיבטים המורכבים, לעתים קרובות המסובכים, של ממלכתם.

מהכאוס של אולם בית המשפט ועד לנבכי המשא ומתן המשפטי, עורך דין נזיקין שוזר מדי יום ומטפל במגוון תיקים, שכמותם לא תאמינו. היכנסו לנעליו של עורך דין נזיקין והתנסו במסע בעולם שמטרתו הסופית היא שמירה על הצדק.

הבנת תחומי האחריות של עורך דין נזיקין

דיני הנזיקין, המהווים נדבך מרכזי במערכת המשפט הישראלית, מתמקדים בעיקרם בעוולות אזרחיות הגורמות נזק לצד אחר. ניווט דרך המורכבויות שלה מחייב את סט הכישורים הספציפי של עורך דין נזיקין. עורך דין נזיקין מספק ייצוג לצד הנפגע, במטרה להשיג פיצוי על הנזק שנגרם, שיכול לנוע בין פגיעות פיזיות לנזק לרכוש או למוניטין.

עורכי דין בתחום הנזיקין נושאים על כתפיהם אחריות עצומה – מימוש הצדק. הם מתעמקים בנבכי התיק, מבססים את הראיות למעשים הפסולים, וקובעים את מידת הנזק כדי שבתי המשפט יפסקו פיצוי הולם. עבודתם היא תערובת של חוש משפטי, התמדה ואמפתיה.

ניקח לדוגמה מקרה שבו אישה נפצעה קשה באתר בנייה עקב חפץ תועה שנפל. עקשנותו המוחלטת של עורך הדין שלה בתחום הנזיקין היא שהבטיחה צדק ופיצוי ראויים. לפיכך, הם ממלאים תפקיד אינטגרלי בהחזרת האיזון בחברה.

בחינת היקף עבודתו של עורך דין נזיקין

עורך דין נזיקין עוסק בתחום נרחב של משפט המכונה נזיקין. נזיקין הם אירועים בהם מעשיו של צד גורמים נזק לצד אחר. כדי להבין טוב יותר את היקפו, בואו ננתח את סוגי הנזיקין השונים.

סוגי נזיקין

בראש ובראשונה, עוולות מסווגות לעוולות מכוונות, רשלנות ואחריות קפידה. עוולות מכוונות מתרחשות כאשר צד גורם נזק בכוונה. עוולות רשלנות נובעות מכך שצד לא נקט זהירות סבירה וגרם נזק. עוולות אחריות קפידה הן ייחודיות שכן הן אינן מתייחסות לכוונה או לרשלנות, ומתמקדות רק בשאלה אם הנזק האמור התרחש. דוגמאות למקרים אלה כוללות תביעות לשון הרע, רשלנות רפואית ותביעות חבות מוצר.

תפקידו של עורך דין נזיקין בתביעות

הגשת תביעת נזיקין כרוכה במספר הליכים משפטיים, וכאן עורך דין נזיקין לא יסולא בפז. עורכי דין מנחים את הלקוחות בהליכים משפטיים, ומבטיחים שכל ההליכים הנאותים מתבצעים. תפקידם כולל ניסוח כתבי טענות, איסוף ראיות, ניהול הפקדות והצגת התיק בפני בית משפט. הם עשויים גם לנהל משא ומתן על הסדרים מחוץ לכותלי בית המשפט.

יתר על כן, איסוף והצגת ראיות הם מרכזיים בתיקי נזיקין. עורך הדין צריך להרכיב את הפאזל, ולהראות לבית המשפט את הקשר בין מעשיו של הנאשם לבין הנזק שנגרם ללקוח. כפי שהבנו קודם לכן בתפקידו של עורך דין נזיקין, יש להם תפקיד משמעותי בעשיית צדק.

הכרה באתגרים הכרוכים בעבודתו של עורך דין נזיקין

בעולם דיני הנזיקין האתגרים אינם דלילים, וכל מקרה מציג את מערכת המורכבויות הייחודיות לו. עורך דין נזיקין חייב להיות מיומן בפתרון בעיות, ובעל רמה גבוהה של סבלנות וחוסן. הנוף המשפטי מתפתח ללא הרף, והתעדכנות בחוקים ובפסיקות חדשות בישראל היא חלק תובעני מעבודתו של עורך דין נזיקין.

סימן ההיכר של עורך דין נזיקין מצליח הוא החריצות שלו לנתח כל מקרה בדקדקנות, מתוך הבנה שגם פרטים קטנים יכולים להשפיע באופן משמעותי על התוצאה. ראוי להזכיר גם את ההיבט הפיננסי. תיקי נזיקין רבים, כגון תביעות נזקי גוף, עובדים על בסיס מגירה – כלומר עורך הדין מקבל תשלום רק אם הוא זוכה בתיק. זה מוסיף שכבה נוספת של מורכבות וסיכון לפעילות היומיומית שלהם.

פרטים נוספים בלינק המצורף: http://barenboym-adv.co.il/