הטרדה מינית בעבודה

תאריך: נובמבר 22, 2022 | קטגוריות: הטרדה מינית
הטרדה מינית

אם אתה או עמית לעבודה חווים הטרדה מינית בעבודה, ייתכן שאתה זכאי לשכר או זכויות מצטיינים. בנוסף, ייתכן שתהיה זכאי להגיש תלונה לנציבות זכויות האדם האוסטרלית או לנציבות זכויות האדם של המדינה/טריטוריה. סוכנויות אלה יכולות לעזור לך להגיש תלונה בחינם, אם כי ייתכן שיש מגבלת זמן להגשת התלונה שלך. חשוב לפנות לעורך דין תעסוקתי בהקדם האפשרי לאחר שתגלה שאתה קורבן להטרדה מינית.

מהי הטרדה מינית?

מהי הטרדה מינית? זהו מעשה הכרוך בהתנהלות מינית לא רצויה, באופן אישי או מקוון. זה יכול להיות בצורה של בקשות לא רצויות או טובות הנאה מיניות, או שזה יכול להיות כרוך בשליחת הודעות טקסט מגונות, לא הולמות או מאיימות. הקורבן לא יכול להיות מודע לכך שהם מטרידים, ולכן הם לא יכולים לדווח על כך. אם לא מדווחים על הטרדה, היא עלולה להחמיר את מצבו הפסיכולוגי של הקורבן ולגרום נזק נוסף.

בעוד שנגיעה פיזית נחשבת לצורה הברורה ביותר של הטרדה מינית, היא יכולה לכלול גם התעללות מילולית ורמיזות מיניות חוזרות ונשנות. מתן מתנות בעלות רמיזות מיניות ועמידה בדרכו של מישהו נחשב גם לסוג של הטרדה מינית, כמו גם שימוש בשמות חיות מחמד. לבסוף, אם המטריד עומד ביודעין בדרכו של הקורבן, או מצחצח נגדם בטעות, זה יכול להיחשב כהטרדה מינית.

בעוד שמעסיקים מסוימים אחראים מבחינה משפטית למניעה והתמודדות עם הטרדה, אחרים אינם.מפקח או קצין תאגידי עשויים להיות אחראים אם הם עוסקים ישירות בהטרדה. אם ההטרדה משפיעה על יכולתו של העובד לבצע את עבודתו היטב, המעסיק עשוי להיות אחראי. על הקורבן לפנות לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש לקבלת עזרה. אנשי מקצוע אלה מכירים את הקשיים הנגרמים על ידי הטרדה מינית, ויכולים לעזור להם לפתור את בעיותיהם.

מה העונש על הטרדה מינית?

העונש על הטרדה מינית משתנה בהתאם לנסיבות. אם זה קורה בעבודה, העונש עשוי להיות קטן כמו הוצאות משפטיות או גבוה כמו להיות מפוטר. במקרים מסוימים, הקורבנות עשויים גם להיות מוענק עם החזרת עבודה או קידום. על פי החוק הפדרלי, מעסיקים נדרשים לציית לחוק אם יש להם 15 עובדים ומעלה. חוק יחסי האנוש של פנסילבניה וניו ג ' רזי מכסה את כל המעסיקים, ללא קשר לגודל.

המעסיק אחראי גם אם הוא השתתף בהטרדה. ההטרדה בוודאי הייתה נפוצה, חמורה והשפיעה על ביצועי העובד. אם המעסיק לא נקט בפעולה מתקנת או מנע את ההטרדה, ניתן היה למצוא אותו אחראי. זה יכול לכלול גם איגודים, סוכנויות תעסוקה וארגונים דתיים. עם זאת, הוכחת אשמה יכולה להיות קשה. העונש על הטרדה מינית תלוי בנסיבות ומי היה אחראי.

בהתאם לנסיבות, העונש על הטרדה מינית יכול להיות פשוט כמו להיות מפוטר מהעבודה. עם זאת, במקרים מסוימים דורשים עונש גבוה יותר. במקומות עבודה מסוימים אסור לפטר עובדים המדווחים על מקרים של הטרדה מינית. עם זאת, העונש על הטרדה מינית יכול להשתנות ממדינה למדינה. במדינות מסוימות העונש על הטרדה מינית חמור יותר מאשר במדינות אחרות. זה יכול לכלול גם הכתבת מדיניות החברה.

למה אתה צריך עורך דין להטרדה מינית?

שכירת עורך דין עבור הטרדה מינית הוא חיוני עבור רודף תביעה. בכמה סוכנויות מדינה יש גם הוראות להגשת תלונות. לסוכנויות אלה יש עורכי דין שיעזרו לך להגיש תלונה, כמו גם חוקרים שיבדקו את המקרה שלך. עורך דין להטרדה מינית יכול להסביר את זכויותיך ולמה אתה יכול לצפות מהתהליך ולעזור לך להבין את זכויותיך ואת סוגי הפיצויים שאתה עשוי להיות זכאי להם. עורך דין הטרדה מינית הוא משאב חיוני לנפגעי הטרדה במקום העבודה.

הדבר הראשון שאתה צריך לדעת הוא שלא כל הטרדה מינית היא אלימה או חמורה. עליכם להיות מודעים לעובדה שצורות מסוימות של הטרדה מינית עדינות יותר, כמו הטרדות פרו-קוו וסחיטה מינית. הטרדה מינית יכולה להיות כל כך עדינה שחברה יכולה לטעון שהם חפים מפשע. עורך דין יכול לעזור לך להגיש תביעה חזקה נגד המטריד שלך ולהבטיח שזכויותיך מוגנות.

עורך דין יכול לעזור לך להגיש תיק אם המעסיק שלך הפר את זכויותיך. במקרים מסוימים, עורך דין יכול לעזור לך לקבל הסדר. הסדר יכול לעזור לך לפתור את מקרה ההטרדה המינית שלך מבלי לעבור למשפט, שיכול להימשך בין ארבעה לשישה חודשים. אבל כמה מעסיקים יש מדיניות של לא להתיישב עשוי להמשיך למשפט, כלומר המקרה שלך יכול לקחת שנה עד עשר שנים.

למידע נוסף על הטרדות מיניות, לחצו על הקישור: https://limorezioni.com/%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%93%D7%94-%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%AA/